Barion Pixel

Hogyan segít a honlap?

Hogyan segíti a cégek fejlődését az online jelenlét?

A legtöbb vállalkozó leggyakrabban két módon áll a saját vállalkozásához. Az egyik típus sokadik gyermekének tekinti a saját cégét, „akinek” szeretne mindent megadni, nyilván a növekedés érdekében. A másik típus befektetésként kezeli, és mint az egyik legnagyobb hozamkilátással bíró befektetésbe, ebbe forgat bele minden pénzét.

Hogyan segít az online jelenlét?

A diverzifikációról, azaz a pénzed több irányba történő szétosztásáról már volt korábban szó, ezért nézzük meg az érem másik oldalát. Nézzük meg, hogy mit célszerű annak érdekében tenned, hogy ha a saját vállalkozásodba fektetsz, akkor ott a lehető legtöbbet hozd ki a befektetett pénzedből.

Vendégem Fischer Zsófia a Möbius Webdesign megálmodója, aki abban fog nekem és így Nektek is segítséget nyújtani, hogy hogyan tudod hatékonyabb szintre emelni a vállalkozásodat egy weblap és a weblapon keresztül elérhető lehetőségek segítségével. Fischer Zsófia Möbius Webdesign
Fischer Zsófia
Webdesigner, automatizálási szakértő

Zsófi, egy pár mondatban kérlek foglald össze, hogy mit látsz ezzel a témával kapcsolatban. Miért tartottad fontosnak, hogy webdesignnal kezd el foglalkozni?

(FZs) Szeretettel üdvözlök mindenkit.
Egy honlap erőssége, hogy bizalmat épít, szakértői státuszt emel az érdeklődőkben.

Mit is jelent ez?
Azt jelenti, hogy a honlapra látogató érdeklődő böngészése során meggyőződik arról, hogy az adott vállalkozás, cég mennyire valóságos, megbízható és ért a szakterületéhez. Ezt tudjuk tovább erősíteni a honlaphoz is kapcsolódó egyéb elemekkel, mint például a Google vállalkozásprofil beállítás, ügyfélkezelő rendszerek, hírlevélküldők és a közösségi médiával való kapcsolódás. Ha ezek megvannak akkor lesz a látogató érdeklődő, majd vásárló.

Én programozó matematikusnak is tanultam, de mindig jobban izgatott a dizájn, így lettem webdesigner. Aztán amikor felismertem, hogy sokan még mindig nem látják, hogy hogyan lehet automatizálni vállalkozó folyamataikat, akkor egyre jobban érdekelt e téma.

Egy konkrét példa: egy vállalkozás dolgozói időnként küldtek ki hírleveleket, de senki nem vette észre, hogy azok nem találnak célba. Ugyan jött nekik hibaüzenet, hogy csak párat engedett ki a rendszer, a többit nem, de nem tudtak angolul, a hiba meg ezen a nyelven volt olvasható. Az alkalmazottak így csak bezárták ezt a kis ablakot. Mivel ezt ők kezelték, a tulajdonos ezt nem is látta. Elmesélve a tulajdonosnak, láttam, hogy azzal ő sem volt tisztában, hogy az átlag email rendszerek nem tudnak egyszerre több ezer emailt kiküldeni. Akkor, ott áttértek egy hírlevélküldő szolgáltatóra.

Ma már látom, hogy a programozói rendszerlátásom az, ami az erősségem. Jól látom és átlátom a folyamatokat, így tudok segíteni a hozzám fordulóknak a vállalkozások automatizálási folyamataiban.

A Silver Moon olvasói a vállalkozásokkal kapcsolatban már több mindent olvashattak, aminek a célja az, hogy a vállalkozásodba fektetett 1 forintodból 2 legyen. Magyarán a megtérülésen van a fókusz. Haladóbbak kedvéért ez a ROI témája, most ezt fogjuk körbejárni. Egy weboldalt elkészíthet az ember teljesen ingyenesen is, akár egy blogmotor segítségével, illetve sok vállalkozás inkább a közösségi médiákban (Facebook, Instagram) van jelen.

Miért jó ötlet, ha van weboldala a cégnek, és ha már saját weboldal mellett döntött, akkor miért lehet nyereséges, ha azért fizet?

(FZs) Ez egy akkora kérdéskör, amiről órákig lehetne beszélgetni.

Első és talán legfontosabb:
A honlap azé, aki megvette a tárhelyet és a domaint, a közösségi média oldal és csoport viszont nem. Ez utóbbi ki van szolgáltatva a közösségi médiát fenntartó cégnek. Biztosan többen vagyunk itt, akinek ismerősi körében előfordult, hogy a Facebook kitiltotta a saját csoportjából. Ilyenkor mi történik? Ha nem sikerül visszaállítani a jogosultságot, akkor minden addigi munkánk, amit ebbe fektettünk elvész, megsemmisül. Követőink, csoporttagjaink lehet nem is értik hova tűntünk, s mi sem találjuk őket.

De hogy visszatérjünk a honlapok témájához:

Ha tehát valaki úgy dönt, hogy saját honlapot készít, vagy készíttet, akkor több lehetősége van:

  1. Egy ingyenes portálon felépít egy honlapot
  2. Egy saját tárhelyen saját maga felépít egy honlapot. Ez esetben, amit mindenképp ki kell fizessen, az a tárhely és a domain név. Ez éves szinten kb. 15-20 ezer Ft-ból megúszható.
  3. Egy szakértőre bízza a honlapépítést. Ez több százezres nagyságrend is lehet, projekt bonyolultságától függően, de akár milliós is.

Az, hogy melyik adja a nagyobb megtérülést, nehéz lenne pontosan megmondani. A saját magunk általi építésnek megvan az az előnye, hogy olyan lesz amilyennek mi szeretnénk – bár az is lehet, hogy ez lesz a hátránya, hisz nem értünk hozzá… Lehet megspóroljuk a fejlesztőnek kifizetett pénzt, viszont az az idő amit tanulásba fektettünk, hogy a honlapfelépítést meg tudjuk csinálni, az elvette az időt attól a munkától, amit a vállalkozásunk jövedelmet hozó részével töltöttünk volna.
Az ingyenes, akár blogmotoros honlapkészítő portálok lehetőségei korlátozottak, s bár kezdő szinten ez is hozhat eredményt, a hosszú távú terveket tekintve előbb-utóbb megmutatkoznak hiányosságai.

Hozott Nektek Zsófi egy kis ajándékot is!
Szeretnéd tudni, hogyan tudják az ügyfeleid könnyebben megtalálni a vállalkozásodat?

Nézd meg Zsófi videóját, amiből hasznos ötleteket meríthetsz!

Kérem Zsófi ajándékát

Ok, játszunk el egy kicsit a gondolattal. Van egy vállalkozás, amelyik saját weblap mellett dönt, akár ingyenes, akár fizetős verzióban. Nyilván vannak termékei vagy szolgáltatásai, és ezt szeretné értékesíteni akár weblappal, akár nélküle.
Arról már olvashattatok, hogy az árazás része a piaci pozicionálásnak. Ennek a része, hogy milyen a csomagolása a terméknek. Ezen a vonalon elindulva szépen designolt fotókkal illusztrálva szeretné a vállalkozás vezetője a portékáját kínálni. A weboldal pedig felfogható a cég csomagolásának, kinézetének.

Ahhoz, hogy ez a cégnek is megérje, kell-e ehhez webdesigner? Kattintgatni mindenki tud, nem?

(FZs) Igen, vannak sokan, akik azt hiszik, csak össze kell kattintgatni egy weboldalt, és kész, jönnek a vevők futószalagon. Ki kell ábrándítsam őket: ez nem elég. Nem véletlenül van az, hogy az ügynökségekben minden feladatkörhöz más-más szakértő tartozik: Más készíti az ügyfélélményt támogató tervezést, a SEO-t, más a szövegírást, más az arculati elemeket…stb.

A honlap a cég, a vállalkozás fontos arculati eleme. Illeszkednie kell a már meglévő arculati elemekhez ugyanakkor az ügyfél központú kommunikáció és megjelenés meghatározó az érdeklődés fenntartása esetén. Célunk ugyanis az, hogy a honlapra látogató valóban körülnézzen, megtalálja azt amiért jött, s hogy mi legyünk az, aki a problémájára megoldást nyújt.
Ezen túl fontos még megemlíteni a honlap biztonságát, biztonságos működését, az adatvédelmet, mely elengedhetetlen.

Találkoztam már olyan vállalkozóval, ahol ugyan összerakta a weboldalát ingyen, s egész ügyesen, de volt egy pont amikor meghaladta a képességeit, akkor annak rendbetétele, a hibák javítása bizony nem került kevesebbe, mintha a kezdetektől egy szakértővel készítette volna.

A megjelenés fontos eleme az olvashatóság, a különböző elemek elhelyezkedése, a színek harmóniája, akár jelentése. Mindemellett fontos a kereső motoroknak való megfelelés, SEO, a responzivitás (mindenféle mobil eszközön is jól látható legyen a honlap) és a gyorsaság. Mindez egy olyan komplex tervezést igényel, melyet jobb szakemberre, szakemberekre bízni.

Még a tényleg nagyok is belefutnak abba a problémába, hogy nem olvasható a pl. termékleírás, ezzel pedig megnehezítik a leendő vásárló dolgát. Olvashatatlan szöveg

 

Én is több szakértőt vonok be a tervezésbe és kivitelezésbe, amikor az adott feladat úgy kívánja.
Néhány egyszerű példa: Szemet zavaró fekete alapon fehér betűk, vagy épp fehéren olyan világos szín, melyen nem olvasható. Egy gombnál előfordulhat, hogy olyan helyre kerül, hogy rákattintani sem lehet, mert mobilnézetben valami kitakarja. Túl nagy fájlméretű képek lassítják a betöltődést. Mindezek a honlapunkra érkező érdeklődőt eltántorítják a további nézelődéstől vagy akár a vásárlástól.

Mindemellett egy webdesigner már eleve úgy tudja felépíteni az oldalt, hogy az a SEO szempontjai szerint is megfelelő legyen.

Bár a Silver Moon sok kulcsszóra jó helyezést ér el a SEOban, így én tudom, hogy ezt mit jelent és miért fontos, de kérlek fejtsd ki ezt azoknak is, akik ebben még nem mélyedtek el. Mi a SEO, és mire jó?

(FZs) SEO: angol betűszó, mely magyarul a keresőoptimalizálást jelenti. Fontos az alapos, jól felépített stratégia, ha szeretnénk a keresőkben idővel előrébb kerülni. Ez egy hosszadalmas folyamat, akár éveket (!) is igénybe vehet 1-1 jobb pozíció elérése, viszont előnye, hogy automatikusan hozza a vevőket, s így a hirdetési költségeket is csökkenti.
Ne feledjük! Aki a keresőben keres valami termékre, szolgáltatásra, annak valószínűleg vásárlási szándéka van. Cél az, hogy megtalálja honlapunkat.

Szokták mondani, hogy jó bornak nem kell cégér. Milyen hirdetési költségről beszélhetünk itt, amit csökkenthet a SEO, és ez hogyan segíti a vállalkozás fejlesztését?

(FZs) Az előbb említett keresőoptimalizálásnál gyorsabb és elő is segítheti a keresőmotorok rangsorolási munkáját.
Az érdeklődőkben bizalomépítő lehet, ha többször találkozik adott hirdetővel. Legtöbbször több érintés kell mielőtt az érdeklődőből vásárló lesz.
Ezen kívül az ingyenes anyagot, illetve az új, éppen bevezetendő termékeket is érdemes megreklámoztatni.
Pontos számokat előre nem lehet mondani, más-más kulcsszóhoz más-más ár tartozik. Viszont a hirdető eldöntheti, hogy mennyit kíván hirdetésre költeni, s ezt előre beállíthatja.

Sok rémtörténetet hallani, hogy csak kifizette a kampányt, 0 elért eredménnyel. Ez is egyfajta kiadás, milyen megtérülés várható el?

(FZs) Hu, ez is egy hosszan megválaszolható kérdés.
Röviden fogalmazva: Ez már itt a marketing világa, s külön szakma. A célcsoport, a hirdetési szövegek, kreatívok, a hirdetési célzások, az értékesítési tölcsérek és az értéklépcső mind-mind meghatározandó. Érdemes szakértőkre bízni.

Értékesítési tölcsér … Amikor „futószalagon” jönnek a vevők. Csak győzze kiszolgálni a vállalat.
A Silver Moon hátterében automatizmusok állnak, elvégre egy gép nem téveszt, nem felejt el fontos dolgokat. Ezzel is igyekszem a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítani.

Ezt tapasztalatod te is a cégeknél?

(FZs) Az értékesítési tölcsér, más néven Sales funnel azt az útvonalat jelképezi, amely a felhasználó és a márkád első találkozásától egészen a vásárlás befejezéséig tart.

Egy egyszerű példa a hétköznapi életből: Amikor először látogatok be egy számomra új boltba, lehet csak körülnézek, felmérem a terepet, mi minden kapható itt. Legközelebb viszont már vásárlási szándékkal megyek – Ha első alkalommal jól éreztem ott magam, mert kedves volt az eladó, s mert olyan portékát láttam, ami érdekel. (ügyfélélmény)
Több vállalkozónál láttam, látom, hogy figyelnek az ügyfélélményre, lehet kitalálják az értékesítési tölcsért is, de keveset automatizálnak. Közösségi média posztokkal igyekeznek eljutni érdeklődőikhez, vagy akár korábbi vásárlóikhoz.

Hogyan szoktad ezt megoldani, és miért jó ez a megoldás, ha vállalkozásfejlesztésről van szó?

(FZs) Ügyfélkezelő rendszerek, hírlevélküldők, foglalási naptárak kiváló lehetőségek az automatizálható feladatok megoldására, s arra, hogy ne legyen elfelejtve senki sem.
Ez ráadásul humán erőforrást spórol, így hagyva időt egyéb tevékenységekre.

2 jó példám is van erre, az elmúlt hónapokból:
Mindkettőjük facebook csoportot üzemeltet, s posztokban tették ki ajánlataikat. De ez nem jutott el miden csoporttaghoz, hisz a facebook algoritmusa szerint jelenik meg, vagy nem. Mindketten tartanak kurzusokat. Előfordult, hogy korábbi vásárló nem látta időben az új kurzus posztját, így nem tudott jelentkezni. Megoldás: Az új kurzusokat kitesszük a honlapra, meghirdetjük egy sales oldalon keresztül, a korábbi érdeklődőknek és vásárlóknak pedig hírlevélben kiküldjük.

Összefoglalva:

Érdemes a honlapunkon keresztül feliratkozókat gyűjteni, hisz aki megadja az adatait, az érdeklődik szolgáltatásunk iránt. Így ha eddig nem ismert, akkor küldhetünk neki bizalomépítő leveleket, majd később az értékesítési leveleket. Az eddigi vásárlóink, ügyfeleink sem maradnak le semmiről, hisz időben tudjuk őket értesíteni.
A feliratkozó gyűjtés megvalósulhat olyan vállalkozó esetén is, aki nem online kapcsolódik ügyfeleihez. Akár egy fodrász, masszőr, de akár autószerelő is elkérheti az ügyfelei email címét (aki nem akarja, úgysem adja meg), cserébe értékes tartalmakat nyújtva. Elküldheti ünnepi nyitvatartását, aktuális akcióit, naptárja megnyitásának hírét. De kedveskedhet szülinapi, névnapi ajándékokkal is. Egy autószerelő akár emlékeztethet a kötelező szerviz vagy a hamarosan lejáró műszaki vizsga előtt. Ezek az apró figyelmességek az ügyfélélményt növelik, ezáltal az elköteleződést, a márka hűséget.
Ez a több „érintés” pedig jó eséllyel az érdeklődőkből vásárlót teremt, s akkor látható lesz a megtérülés.

Ha idáig eljutottál, jár neked egy plusz meglepetés!
Még csak most szeretnél weblapot a cégednek, és szeretnéd azt jól felépíteni?

Töltsd le az ingyenes E-bookot, amiből megtudhatod a legfontosabb kezdő lépéseket.

Kérem az ingyenes e-bookot!

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTPS-sütiket használunk a jobb működésért.